شما اینجا هستید
اخبار اصلی » آمادگی گیلان برای آغاز سال تحصیلی در ۱۵ شهریور

محمد رحمتی در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به آمادگی گیلان برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰_ ۱۳۹۹ از نیمه شهریور ماه سال جاری، اظهار کرد: آموزش و پرورش امسال در وضعیت سفید کرونایی، کلاس‌ها را به صورت حضوری تشکیل خواهد داد و در وضعیت زرد هم کلاس‌ها به صورت حضوری و برخط ساماندهی می‌شود.

وی در مورد شیوه آموزش در وضعیت قرمز افزود: در این شرایط کلاس‌ها به صورت غیرحضوری است و محتوای آموزشی به شیوه مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به تولید محتوا در شبکه شاد که با هدف حفظ فضای آموزشی در زمان تشکیل نشدن کلاس‌های حضوری انجام می‌شود، گفت: برنامه ریزی برای پشتیبانی فنی و آموزشی و همچنین مدیریت کلاس‌های مجازی انجام شده است.

رحمتی درباره اقدامات بهداشتی در آماده سازی هنگام گشایش مدارس، گفت: با وجود ضدعفونی مستمر مدارس، استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی شخصی برای دانش‌آموزان الزامی است و فاصله صندلی دانش‌آموزان با یکدیگر، یک و نیم متر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ثبتنام ۷۹.۵۱ درصد دانش‌آموزان گیلانی در مدارس، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۱۴ هزار و ۵۹۶ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت‌نام کرده‌اند.

رحمتی با بیان ساماندهی ۵۰ درصد از معلمان استان، تصریح کرد: نقل و انتقال سیستمی فرهنگیان انجام شده و نقل و انتقال اضطراری معلمان (داخل و خارج استان) در حال انجام است.

وی با اشاره به تخصیص ۶۵ هزار ساعت اضافه کار آموزشی برای جبران کمبود نیروی انسانی، بیان کرد: برای جران کمبود نیروی انسانی، ۱۵ هزار ساعت اضافه کار آموزشی پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر اهمیت تفاهمنامه همکاری مشترک میان آموزش و پرورش و شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای آموزش و پرورش، تقویت مشارکت بین مدیران استانی و مناطق آموزشی با شوراهای اسلامی شهر و روستا و ایجاد بستر مناسب جهت ارتقای سطح آموزشی، تربیتی، فرهنگی و ورزشی از اهداف این تفاهم نامه همکاری مشترک است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی