شما اینجا هستید
اجتماعی » دنگ شو در روز مولانا در رشت می خواند

گروه موسیقی «دنگ شو» چهارشنبه در سالن مجموعه یادگار امام رشت به روی صحنه می رود تا برای طرفدارانش بخواند.

 کنسرت گروه موسیقی دنگ شو در دو سانس و ساعت های ۱۸ و ۲۱ در سالن نامجو مجموعه یادگار امام برگزار می شود. این کنسرت در روز مولانا برگزار خواهد شد که بی مناسبت با اشعار این گروه هم نیست. سال ۸۶ هم این گروه به مناسبت سال جهانی مولانا در تایلند و در حضور پادشاه این کشور برنامه ای اجرا کرده بود که بسیار از آن استقبال شد.

گفتنی است که کنسرت گروه دنگ شو در ادامه تورهای هنری این گروه است که اکنون به رشت رسیده و بعد از رشت هم به شهرهای دیگر ایران از جمله اصفهان ، بوشهر ، بندرعباس و همدان سفر می کند.

<<دنگ شو>> گروه موسیقی است که فعالیت رسمی خود را از سال ۸۶ با اجرای کنسرت در فرهنگسرای ارسباران تهران آغاز کرد. این گروه به نظر عده ای آغاز گر جریان جدید موسیقی تلفیقی در ایران به حساب می آید. رضا شایا و طاها پارسا (هر دو با نام فامیلی قبلی شجاع نوری) دو برادری هستند که موسسان گروه موسیقی دنگ شو به حساب می آیند. این دو با ترکیب دوباره پیانو و ساکسیفون در موسیقی ایرانی و چند اجرای اولیه موفق توانستند جایشان را در میان اهالی هنر و موسیقی پیدا کنند. راهی که حتی به روایتی <<پالت>> و حتی <<چارتار>> دنباله روی آن هستند. آلبوم <<اتاق گوشواره>> گروه دنگ شو هم به عنوان اولین آلبوم رسمی (و سومین آلبوم دنگ شو) در نیمه دوم سال ۹۳ منتشر شد و توانست در لیست آلبوم های محبوب، در سبک موسیقی تلفیقی قرار بگیرد. نوآوری دو برادر شجاع نوری، طاها و شایا، در بازخوانی ترانه های مردمی اقبال خوبی را برایشان به همراه داشت. <<اسحاق چگینی>>، <<نیما عظیمی نژاد>>، <<سام مظاهری>> و <<خشایار روانگر>> به عنوان نوازنده در آلبوم آخر حضور دارند که وظیفه نوازندگی را برعهده داشتند. دنگ شو خواننده ثابت نداشته و ندارد. سپنتا مجتهدزاده، ابوذر صفاریان، امید نعمتی، سعید آتانی و علی زندوکیلی تا به امروز این گروه را همراهی کرده اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی