شما اینجا هستید
اجتماعی » شب قدر ،باید شب فراموشی کینه ها و کدورت ها باشد

به گزارش کاسپی نیوز، حجت الاسلام  محمد علی قربانی در مراسم اولین شب لیالی قدر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره)  این شهر اظهار کرد: شب قدر علاوه بر اینکه آشتی با خدا است ؛آشتی با خود و تمام خوبی ها نیز است.

وی با بیا اینکه کسی با  دنیا نمی تواند به آخرت برسد،تصریح کرد: شب قدر باید، شب فراموشی کینه ها و کدورت ها باشد.

خطیب مشهور گیلانی ادامه داد: همه باید در این شب از ته دل برای هم دعا کنیم و بغض و کینه ها را از خود دور نماییم .

قربانی با بیان اینکه  انسان ، به کمال نمی رسد مگر اینکه جز خدا  کسی را نبیند ؛افزود: انسان کامل کسی است که تمام اعمال او رنگ و بوی خدای داشته باشد و نیت جز رضای خدا در دل نداشته باشد.

وی با اشاره با آیاتی از  قرآن مجید و با بیان اینکه خداوند می فرمایید که  ۴ گروه هستند که هرگز درمان نمی شوند ؛تصریح کرد: اولین گروه کسانی هستند که  ترک نماز؛ مسجد و محراب کرده اند .

وی گروه دوم را کسانی دانست که حق مظلومین و مستمندان را پایمال می کند دانست و افزود: گروه سومی که خداوند می فرماید ار آنان نمی گذرم  انسانی های هستند که هیچ چیز را رعایت نمی کند و زیر پرچم علی(ع) و معاویه با هم سینه می زنند.

قربانی با بیان اینکه برای انسان مومن بسیار مهم است که در زیر بیرق ولایت و امامت باشد؛خاطر نشان کرد: چهارمین گروه کسانی هستند که  ایمان به آخرت ندارند و  به اذعان قرآن مجید هیچ وقت رستگار نمی شوند.

وی همچنین ضمن اشاره به مناجات شعبانیه امیر المومنین  علی (ع) گفت : حضرت علی (ع) از خداونددر این مناجات  کمال انقطاع را خواسته است.

این  سخنران با بیان اینکه  انقطاع از دیگران خوب و پسندیده است گفت: اما علی (ع) از خداوند می خواهد از خود  هم بگذرد و ذوب در  دستورات الهی باشد.

قربانی همچنی با بیان اینکه امیر المومنین به اذعان اهل سنت ویژگی های منحصری داشت که دیگر صحابه نداشتند، تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی علی (ع) این است که اولین کسی بود که به  حضرت رسول(ص) ایمان آورد و لحظه ی از عمر خود را به پرسیدن شرک نگذراند.

کاسپین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی