شما اینجا هستید
اخبار اصلی » پزشک معالج شاه اسبق عربستان سعودی یک اسرائیلی بود

یریدن لیشترمن نویسنده صهیونیست پایگاه خبری المصدر با روایت داستان زندگی پزشکی اسرائیلی به نام «موشه مانی» فاش کرد مانی پزشک ویژه فهد و نیز پزشک معالج سرطان شاه خائن بوده است.

 

به گزارش شعاع مشرق، «موشه مانی»، پزشک ویژه فهدبن عبدالعزیز شاه اسبق عربستان و نیز پزشک معالج سرطان شاه معدوم ایران بوده است.

 

این نویسنده صهیونیست گفت: پرفسور مانی موشه الخلیل پزشک فهد بن عبدالعزیز پادشاه اسبق عربستان سعودی در الخلیل و در خانواده ای یهودی به دنیا آمد.

 

این نویسنده صهیونیست درباره چگونگی تبدیل شدن موشه به پزشک ویژه شخصیت های عربی، افزود: «در یکی از روزها پرونده پزشکی محرمانه ای به دستش رسید که برای پسر عموی شاه (معدوم) ایران بود. این فرد سرهنگی بود که از نارسائی شدید کلیوی رنج می برد و پزشکانش معتقد بودند که معالجه وی غیرممکن است اما پرفسور موشه اعلام کرد با عمل جراحی می تواند جانش را نجات داد. از این رو این سرهنگ با هواپیما به سرزمین های اشغالی منتقل شد و این پزشک با جراحی کلیه اش، او را نجات داد.این جراحی، زندگی موشه را دستخوش تغییر کرد.

 

لیشترمن گفت: این سرهنگ پس از نجاتش، از موشه خواست به ایران سفر کند و در پایان سفر وی را به کاخ شاه ( معدوم ) ایران دعوت کرد.

 

نویسنده صهیونیستی نوشت شاه (معدوم) از پروفسور موشه خواهان کمک پزشکی شد به طوریکه وی گفت‌: « شاه (معدوم) مبتلا به سرطان خون بود و این مساله کاملا محرمانه بود. ما برای معالجه اش برنامه ریزی کردیم و تصمیم گرفتیم در تهران معالجه را آغاز کنیم از این رو هر از گاهی به تهران سفر می کردم. شاه (معدوم) برای انتقال من به تهران هواپیما اعزام می کرد تا وی را معاینه کنم و ببینم همه چیز خوب پیش می رود.

 

پس از گذشت چند سال از مرگ او خبرنگار سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تل آویو که با من هم صحبت شد، گفت به نظر می رسید شاه (معدوم) به مدت هشت سال بیمار بوده است و شما پزشک معالجش بودید. من سخنان وی را تایید کردم. وی در شگفت بود که چگونه دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا هرگز به این مسئله مشکوک نشد.»

 

این نویسنده افزود از آن زمان موشه به عنوان پزشک موفق در میان مسئولان بلندپایه در خلیج (فارس) مشهور شد. از این رو دیگر شخصیت های مهم از وی برای معالجه درخواست کمک می کردند؛ از جمله این افراد، فهد بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه اسبق عربستان سعودی بوده است. موشه در این زمینه گفت «پادشاه عربستان سعودی از دیابت رنج می برد.»

 

وی اذعان کرد: عوارض جسمانی را که شاه سعودی در نتیجه این بیماری از آن رنج می برد، معالجه کرده است.

 

وی گفت: عربستان سعودی برای من هواپیمای شخصی به قبرس ارسال می کرد و من از قبرس به ریاض می آمدم. موشه ادامه داد این ماجرا به سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰ بر می گردد.

 

منبع: افکار نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی