شما اینجا هستید
اخبار اصلی » ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به اشتغالزایی در کشور اختصاص یافت

رئیس کمیسیون اشتغال مجلس: در راستای اشتغالزایی برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی که کار خوب و ارزشمندی بود با اذن مقام معظم رهبری انجام و تصویب شد.

کاتب با بیان اینکه آیین نامه این طرح نیز در همین ماه در دولت تصویب شد، گفت: یکی از راهکارهای بسیار اساسی در مجلس و دولت بحث اشتغال پایدار است که در این راستا توجه به اشتغال روستایی ضروری است و می تواند این امر را محقق کند.

وی تصریح کرد: اشتغال روستایی می تواند مهاجرت از روستاها را برعکس کرده و مهاجرت روستاییان از روستاها به شهر کاهش یابد.

کاتب با بیان اینکه جمعیت روستایی کشور از ۵۰ درصد به ۲۵ درصد رسیده است، گفت: ما باید کاری کنیم که در طول برنامه ششم توسعه مهاجرت روستاییان را نداشته باشم و در این برنامه توسعه به سمتی برود که اشتغال روستایی نیز انجام شود.

رئیس کمیسیون اشتغال مجلس تاکید کرد: آنچه ما در مجلس داریم و بسیار مهم بوده این است که تسهیلات منجر به اشتغال شود نه اینکه ما تسهیلات پرداخت کنیم و هزینه زندگی مردم افزایش یابد. اولین توصیه به چهار بانک عامل این است که از صفر تا صد طرحها باید نظارت شود و دستگاههای اجرایی همچون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز باید در این راستا نظارت کامل داشته باشند و مجموعه استانداریها و استانداران نیز عزم ملی داشته و یک کار انقلابی کرده تا این طرحها به نتیجه برسد.

کاتب اظهار داشت: لازم است عزمی که بین مجلس و دولت است ارتقا یافته و به صورت میدانی در استانها فعالیت شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جایگزینی دیگر واحدهای پولی به جای دلار اظهار داشت: نگاه مقام معظم رهبری نگاهی است که یک افق روشن را برای ما ترسیم می کند و ما این کار را می توانیم به خوبی در سایه توافقات چند جانبه پولی با بسیاری از کشورها انجام دهیم و دوران تحریمها را به خوبی پشت سر بگذاریم.

کاتب افزود: این امر میسر می شود و خوشبختانه دولت این کار را به خوبی انجام داده و در نشست سه جانبه با روسیه و آذربایجان توافق سه جانبه و دوجانبه پولی بین کشورها انجام شد.

وی تصریح کرد: اگر وزرات امور خارجه و بانک مرکزی بتوانند با توافق با هم، توافقات سه جانبه و دوجانبه را مخصوصا در کشورهای همسایه افزایش دهند، دلار در هیچ جای جهان جایگاهی نخواهد داشت همانطور که در راستای افزایش قدرت یورو در اروپا با توافقات کشورهای اروپایی، بخش اعظم پول بین المللی جایگزین شد و در کشور ما نیز این امر بستگی به توافقات کشورهای همسایه دارد و ما هم به دنبال این هستیم که انجام شود.

رئیس کمیسیون اشتغال مجلس همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطالبات مردم از موسسه کاسپین گفت: در موضوع کاسپین نیز خوشبختانه توافقات خوبی شکل گرفت و ما در هیئت رئیسه مجلس معمولا هر هفته این گزارشات در خصوص مطالبات مردم مرور می کنیم چون یکی از مطالبات به حق است و این امید را به همه سپرده گذران می دهیم که هیچ کسی نیست که به حق و حقوق خود دست پیدا نکند. این امر باید با تعامل و سعه صدر انجام شود و طبق توافقی که هفته گذشته انجام شد مطالبات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در همه تعاونیهای که در کاسپن ملحق شدند پرداخت می شود و بعد از آن نیز مطالبات بالای ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود و انشالله همه مطالبات مردم پرداخت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به رضایت مقام معظم رهبری از نحوه امداد رسانی به زلزله زدگان کشور گفت: خوشبختانه همانطور که رهبر انقلاب در جلسه سران قوا فرمودند، ایشان از امداد رسانی راضی بودند و وزیر کشور نیز گزارش بسیار خوبی ارائه دادند که نشان میداد که قوای کشور و نیروها در این امر مشارکت مطلوب داشتند و در این راستا انسجام و عزمی ملی وجود دارد.

منبع: مهر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی