شعاع مشرق

امروز : پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ مصادف است با 2018 , July 19 , Thursday - ساعت ۱۲:۲۲:۴۱

سرتیتر خبرها :

طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
پیوندها









  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۵ ارد, ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
  • شما اینجا هستید : اخبار اصلی > ویژه
  • کد مطلب : 96579
  • مدیران آپ‌های ارتباطاتی علیه درخواست های سروش از دولت؛

    مدیر پرشین بلاگ: این‌ها از جیب خودشان هم نمیخواهند هزینه کنند/ مدیر آپارات: بیش از صدمیلیاردتومان پول هدر داده‌اند و به هیچ‌جا پاسخ‌گو نیستند/ مدیر کافه بازار: باید عادلانه به همه کمک شود

    Print Friendly, PDF & Email
      

    روزاروز نوشت: پس‌از این‌که دوسه‌روز پیام رسان سروش قطع بود و مدیر آن، سیدمیثم سیدصالحی، این اختلال را به گردن کمک‌نکردن دولت انداخت،‌ میان او و وزیر ارتباطات، و حتی برخی مدیران اپ‌های ارتباطاتی بگو و مگوی جذابی درگرفت.

    روزاروز نوشت: پس‌از این‌که دوسه‌روز پیام رسان سروش قطع بود و مدیر آن، سیدمیثم سیدصالحی، این اختلال را به گردن کمک‌نکردن دولت انداخت،‌ میان او و وزیر ارتباطات، و حتی برخی مدیران اپ‌های ارتباطاتی بگو و مگوی جذابی درگرفت.

    نگاهی بیندازیم به این بگو و مگوها:

    ۱- ابتدا سیدصالحی، مدیر پیام‌رسان سروش خطاب به وزیر ارتباطات نوشت: «مشکل فعلی پهنای باند نیست. اختصاص فضا در LCT و مرکز امام، اختصاص نود CDN در اپراتورها، حذف ترجیح ترافیک بین‌الملل، سرویس رایانش و ذخیره ابری و نیز اختصاص کانال مستقیم پیامک، موارد زیرساختی حیاتی است که در اختیار سروش نیست.»

    وزیر ارتباطات هم امروز به او جواب داد: «تنها یک ‎پیام‌رسان در کشور نداریم و پنج پیام‌رسان بومی در حال فعالیت‌اند که یکی از آن‌ها مرتبا به جای اینکه مساله را در جلسات فنی حل کند، بحث را به عملیات روانی می کشاند که به نظر می‌رسد این نه به سود آنها و نه به سود کشور است.»

    سیدصالحی هم ساعاتی بعد توییت کرد: کل سابقه ما فنی است و نسبت به واژه عملیات روانی کاملا بیگانه‌ایم. بحث ما در مورد ارتباط، رک در LCT، فضای CDN، بلاک آی‌پی و ترافیک و… است. از حمایت‌های وزیر محترم سپاسگزاریم اما اتفاق عملی در زیرمجموعه ایشان نیفتاده است.

    ۲- اما در واکنش به مطالبات پیام‌رسان سروش از وزیردولت مدیران برخی سرویس‌ها و اپ‌های ایرانی هم به میدان آمدند.

    علی‌رضا شیرازی، مدیر پرشین بلاگ توییت کرد: ای بابا وزارت ارتباطات علاوه بر کمکهای میلیاردی به این دوستان، رایانش ابری هم بدهد، جا هم بدهد، آقایان از سرور و سرویس و فضا را می‌خواهند از جیب ملت بگیرند.

    و باز توییت کرد: این‌ها از جیب خودشان هم نمیخواهند هزینه کنند. مثلا بروند از دیتاسنترهای بخش خصوصی جا اجاره کنند یا اینکه سرور بگذارند برای ذخیره اطلاعات. بعد مثلا اختلال در سرویس چه ربطی به cdn در اپراتورها دارد؟

    اما سیدصالحی به او هم جواب داد: اساسا این خدمت در بازار ایران وجود ندارد و بدون زمینه‌سازی دولت شکل نمی‌گیرد؛ وگرنه بدیهی است که هزینه دریافت خدمات را پرداخت می‌کنیم و بحث ما دریافت خدمت رایگان یا مالکیت نیست.گفته بودم که وام پنج‌میلیارد تومانی را برای پهنای باند رایگان به اپراتورها پرداخت کردیم.

    محمد شکوهی، مدیر آپارات هم به مدیر سروش طعنه زد که: «از توییت یک بنده خدایی رو درباره حمایت‌های دولتی از یک پیام‌رسان میلی شگفت‌زده شدم. تا امروز از بیت‌المال یعنی جیب ما، بیش از صدمیلیاردتومان پول هدر داده‌اند و به هیچ‌جا پاسخ‌گو نیستند، خدایا از این همه ناپختگی به تو پناه می‌برم.»

    مدیر «کافه بازار» هم نوشت: «در این هفت‌سال «دیوار» و «کافه بازار» به‌عنوان سرویس‌دهنده‌های داخلی‌ ۲۰ و ۳۷ میلیون کاربری خدمت یا فضایی مجانی از دولت یا وامی بدون بهره و ضمانت از بانک‌ها نگرفتند. اگر بنای طلب‌کاری پیام‌رسان‌ها از بودجه‌ کشور هست باید سهام‌شان هم دولتی شود که از جیب مردم انحصاری جایگزین قبلی نشود.»

    او در توییتی دیگر وزیرارتباطات را خطاب کرد که اگر قرار است به کسی کمک شود تا شرایط کسب‌وکار بهتر بشود باید عادلانه به همه کمک شود.

    برچسب ها :
    کانال تلگرام