شما اینجا هستید
اخبار اصلی » تایید صحت انتخابات شورای شهر رشت همچنان در هاله ای از ابهام!

بیش از ۱۵ روز از انتخابات شورای شهر می‌گذرد اما همچنان صحت آن در هاله‌‎ای از ابهام است.

براساس اعتراضاتی که تنی چند از کاندیداهای شورا به نتایج انتخابات شورای شهر رشت داشتند، تصمیم گرفته شد تا ۱۰ درصد از صندوق‌ها با حضور اعضای هیات اجرایی و نظارت بازشماری شود اما در عمل تعداد بسیار اندکی از صندوق‌ها بازشماری شد.

فرمانداری شهرستان رشت روز گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که صحت نتایج انتخابات شورای شهر رشت تایید شده است اما امروز جبار کوچکی‌نژاد، سخنگوی هیئت عالی نظارت استان گیلان با بیان اینکه مجوز بازشماری ۳۰ صندوق داده‌ شده و هنوز نتایج بازشماری به هیئت عالی استان نرسیده است، تاکید کرد که افراد و مسئولین بدانند که در بحث انتخابات، روند بازشماری و جمع‌بندی آرا صرفاً باید از هیئت عالی نظارت  اظهارنظر صورت بگیرد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه انتخابات شورای شهر رشت با فرآیند سیستمی انجام شده است گفت: در نظر داریم تا از کارشناسان خبره، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی فرایند انتخابات را با دقت مورد بررسی قرار داده تا با اطمینان کامل نتیجه را اعلام کنیم.

پرسشی که مطرح می‌شود آن است که چرا فرمانداری رشت از بازشماری حداقل ۱۰ درصد از صندوق‌های رای سر باز می‌زند و به شبهه‌ها درباره صحت نتایج انتخابات شورا دامن می‌زند؟

فرمانداری و مسئولین مربوطه می‌توانند با بازشماری آرا در حضور هیات اجرایی و نظارت و همچنین کاندیداهای معترض به انتخابات، ابهام‌ها در این زمینه را رفع و به تایید صحت انتخابات کمک کنند.

باید منتظر ماند و دید که در نهایت در روزهای آتی سرنوشت ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت به کجا می‌رسد.

گیل خبر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی