شما اینجا هستید
اخبار اصلی » نامه ضد ایرانی سه کشور به شورای امنیت سازمان ملل

انگلیس، رومانی و لیبریا روز سه‌شنبه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل مدعی شدند که به «احتمال زیاد» ایران با استفاده از یک یا چند پهپاد حمله مرگبار پنجشنبه گذشته در دریای عمان را انجام داده باشد. نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هم از شورای امنیت درخواست برگزاری جلسه فوری برای بررسی حمله به نفتکش این رژیم در دریای عمان شد. معاون وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که آمریکا به دنبال این است که انگلیس در شکل‌دهی پاسخ به ایران پیش‌قدم شود.

در این نامه که به ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده و رویترزمدعی شده که متن نامه را دیده، ادعا شده است: «این حمله باعث اختلال و ایجاد خطر برای کشتی رانی بین‌المللی امن و ایمن بوده و نقض آشکار قوانین بین‌الملل به شمار می‌آید».

در ادامه نامه آمده است: «این اقدام باید توسط جامعه بین‌الملل محکوم شود».

رژیم‌صهیونیستی خواستار نشست فوری شورای امنیت درباره حمله به نفتکش در دریای عمان شد
با این حال «گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت خواستار نشستی فوری درباره حادثه حمله به نفتکش این رژیم در دریای عمان شد.

وی در این نامه بدون هیچ مدرکی ایران را به دست داشتن در حمله به این نفتکش معرفی کرده است.

واشنگتن: انگلیس در شکل‌دهی پاسخ به ایران پیش‌قدم می‌شود
در همین حال «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا هم شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) گفت که آمریکا به دنبال این است که انگلیس در شکل دهی پاسخ به حمله ادعایی ایران به نفتکش رژیم صهیونیستی، پیش قدم شود.

وی در این باره گفت: «ما به انگلیس اجازه می‌دهیم پیش قدم شود که این موضوع هم شامل شرایط چگونگی پاسخ در سازمان ملل و هم هرگونه پاسخ بیشتر خواهد بود».

صبح جمعه (هشتم مردادماه)، گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه (هفتم مردادماه) در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

پس از آن مقام‌های رژیم صهیونیستی اقدام به اتهام زنی به ایران در خصوص این حمله کردند. مقام‌های انگلیسی و آمریکایی نیز به تبعیت از صهیونیست‌ها اقدام به مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ساعاتی پیش بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را «کاملا مشکوک» دانست و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اهداف خاص سیاسی هشدار داد.

 سردار شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح هم در واکنش به خبرسازی رسانه‌های غربی گفته است: اخبارضد و نقیض برخی رسانه‎ های غربی، صهیونیستی و سعودی مبنی برهرگونه ناامنی دریایی و ربایش کشتی در آب‌های منطقه، نوعی عملیات روانی و بسترسازی برای ماجراجویی‎های جدید است.

فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی