شما اینجا هستید
اخبار مهم » از حسن تا ریحانه؛ وقتی نماینده رشت برای فرزندان خود دست به قلم می شود!

جبار کوچکی نژاد نماینده ای نام آشنا برای گیلانی هاست. سابقه چندین دوره نمایندگی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در کنار انتشار اخباری از او با موضوع تاکید بر مبارزه با رانت و فساد، از کوچکی نژاد چهره ای عدالت خواه و ضد فساد به افکار عمومی مخابره کرده است. با این حال، فعالیت های سیاسی، اجتماعی و … کوچکی نژاد و نزدیکانش جنبه ها و ابعاد دیگری هم دارد که کمتر به آن پرداخته شده است. مثلا وضعیت شغلی فرزندان جبار کوچکی نژاد را می توان یکی از همین دست موارد دانست. موضوعی که علیرغم حساسیت های مرسوم در جامعه ما، کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

 

جبار کوچکی نژاد یک پسر به نام حسن و یک دختر به نام ریحانه دارد. حسن کارمند رسمی بانک توسعه تعاون می باشد که چند سالی است توانسته جذب این بانک دولتی شود. شغلی آبرومند با حقوق و مزایای مطلوب که رسیدن به آن ممکن است آرزوی بسیاری از جوانان باشد. البته اینکه حسن چگونه توانسته به این شغل دست پیدا کند و آیا استخدامش از طریق برگزاری آزمون استخدامی بوده یا نه، سوالی است که خودش باید به آن پاسخ دهد. با این حال قضیه حسن به همین جا ختم نمی شود چرا که اسنادی مرتبط با عملکرد او در فضای مجازی منتشر شده که قابل تامل است.

 

به عنوان مثال برخی رسانه ها با انتشار اسنادی از مکاتبات صورت گرفته در سال های گذشته، از نامه جالب حسن به پدرش رونمایی کرده اند. نامه ای که در آن، کوچکی نژادِ پسر (حسن) از کوچکی نژادِ پدر (جبار) درخواست می کند تا دو روز در هفته به دفتر او جهت همکاری مامور شود! این درخواست پسر مورد موافقت پدر قرار میگیرد تا بر اساس آن چه در خبرها آمده و از ظواهر اسناد هم مشخص است، حسن دو روز در هفته به صورت ماموریت با دفتر پدرش همکاری کند!

 

همچنین بر طبق همین اسناد، کوچکی نژاد چند سال قبل هم طی نامه‌ای به رئیس وقت دانشگاه آزاد اسلامی کشور درخواست هیئت علمی شدن دخترش (ریحانه کوچکی نژاد) را مطرح می کند. نامه ای که با دستور مساعدت همراه می شود. البته آن طور که از متن این نامه بر می آید، دختر کوچکی نژاد هم کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت می باشد.

 

گفتنی است از کوچکی نژاد نقل قول های فراوانی فراوانی در مذمت پارتی بازی به چشم می خورد. وی پیش تر هم در اظهارات خود از اینکه قوم گرایی و خویشاوندی جای خود را به تخصص و تعهد در جذب نیروی انسانی داده، ابراز نگرانی کرده و آن را یک هشدار بزرگ برای دستگاه های نظارتی دانسته که در این بخش ورود و هرچه سریعتر به این بحران رسیدگی کنند.

منبع: خزرآنلاین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی