شما اینجا هستید
سلامت » ۲ شهرستان گیلان در رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار گرفتند

به گزارش شعاع مشرق به نقل از خبرگزاری ایرنا، بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شفت و ماسال از رنگ‌بندی زرد خارج شدند و به رنگ آبی درآمدند، به این ترتیب تعداد شهرستان‌های زرد در نقشه کرونایی گیلان از چهار به ۲ شهرستان کاهش یافت که شامل املش و رودبار می شود.

تعداد شهرستان‌های آبی نیز در نقشه کرونایی گیلان از ۱۳ به ۱۵ شهرستان افزایش یافت به این ترتیب آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، رودسر، سیاهکل، شفت، صومعه‌سرا، تالش، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال در نقشه کرونایی استان آبی هستند.

طبق این ارزیابی ۱۵ شهرستان در گیلان آبی و ۲ شهرستان زرد هستند و رنگ قرمز و نارنجی نیز در نقشه کرونایی استان جایگاهی ندارد.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

بستری‌های کرونا در گیلان ۹ نفر افزایش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به افزایش بستری های کرونا در استان “امروز نسبت به روز گذشته” گفت: دیروز ۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری بودند اما این آمار امروز “شنبه” به ۳۴ نفر افزایش یافت.

دکتر فردین مهرابیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بستری پنج بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه اظهار کرد: هنوز سویه جدید کرونا در استان گیلان مشاهده نشده‌است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید به این مهم توجه داشته باشند که بیماری کووید ۱۹ هنوز تمام نشده‌است، افزود: بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ژاپن، آمریکا و چین سویه‌های جدید کرونا را داشتند، این بیماری ویروسی است و مرز نمی‌شناسد از این رو هشدار ما به مردم رعایت بیش از پیش موازین بهداشتی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار کرد: اینکه چه زمانی پیک جدید بیماری کووید ۱۹ را داشته باشیم، مشخص نیست اما این احتمال را می‌دهیم که در بهمن و اسفندماه شاهد پیک بیماری باشیم.

وی با یادآوری رفتار ویروس کرونا طی بیش از ۲ سال گذشته بر لزوم رعایت توصیه‌های پیشگیری از انتشار و انتقال ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: انتظار است که مردم با رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی از انتشار بیماری جلوگیری کنند.

مهرابیان با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک به ویژه در اماکن عمومی اظهار کرد: بیماران با هر گونه علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند و در صورت ضرورت حتما از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه گروه هدف شامل سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیش از پیش توصیه های بهداشتی را رعایت کنند، اظهار کرد: مراکز بهداشتی شهری و روستایی گیلان نیز آماده تزریق واکسن کرونا است.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی