شما اینجا هستید
انتخاب سردبیر » تخریب گر خانه تاریخى اقبال در راه شهردارى انزلى؛ «تخریب خانه اقبال و شهردار منتخب انزلی»

خانه اقبال انزلی یکی از ده ها و شاید صد ها ملک هویتی تاریخی شهر های گیلان است که در آتش سو مدیریت و ناکارآمدی ها و بدعهدی ها تخریب شده و خواهد شد. نه اینکه خانه هایی چون خانه اقبال انزلی ، سنگ و آجر و چوب باشد که نه این بند بند هویتی و فرهنگی مردمان دیار گیل و دیلم است که از هم جدا می شود و ویران می شود. در باب خانه اقبال انزلی و طبق معمول کم کاری میراث و قصه قدیمی تخریب خانه های تاریخی با دستور شهرداران و سرپرستان شهرداری در استان گیلان که قصه تازه ای نیست. زخمی است که هر بار محکمتر بر او تازیانه می زنند خونابه اش روزی گردابی خواهد شد که تمام فرهنگ و هویت و تاریخ ما را خواهد بلعید.
از سال ۱۳۹۸ که این خانه ثبت میراث شد تا سال ۱۳۹۹ که علیه سر پرست وقت شهرداری انزلی اعلام جرم شد و هم اکنون هم گویا پرونده اش در شعبه تجدید نظر مفتوح است تا وعده های سر خرمن و بد عهدی مسوولان انزلی برای خرید خانه از مالکین و تبدیل آن به فرهنگسرا تا سر خوردگی فعالان فرهنگی انزلی و رشت که پیگیر ماجرا بودند تنها عایدی این قائله ، شهردار منتخب شدن سر پرست وقت شهرداری انزلی بود که مجوز تخریب این ساختمان را داده بود!!!!
براستی چرا تخریب گران میراث فرهنگی محکوم نمی شوند؟
هر کس زخم کاری تر می زند بر راس مجلس می نشیند ، نازش بیشتر خریدار دارد و قدر منزلت می بیند؟
این سوال در ذهن مردم و فعالان میراثی و فرهنگی مطرح می شود که چرا کسی که پرونده قضایى باز در زمینه تخریب خانه اقبال دارد شهردار منتخب انزلی می شود و در صورت صدور حکم محکومیت در دادگاه تجدید نظر خروجی شورای شهر انزلی از این انتخاب چیست؟
چرا مسوولان به عهد خود وفا نکردند و این خانه ارزشمند را قبل از تخریب کامل در شهری که فکر نکنم در حال حاضر مامور یگان حفاظت میراث هم داشته باشد را خریدارنکردند؟
خبر ها حاکی از این است که علاوه بر تخریب سقف ، از داخل نیز تقریبا خانه به طور عمده تخریب شده است و در صورت بى تفاوتى نهادهاى نظارتى، میراث فرهنگى و استاندارى گیلان، شهر زیبا و تاریخى بندرانزلى شاهد یکی از بدترین انتخاب هایش برای تصدی منصب شهرداری خواهد بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی