شما اینجا هستید
اجتماعی » نتایج آزمایشات سم شناسی اعلام شد؛ انتشار گاز N۲ عامل مسمومیت دانش آموزان

به گزارش ایرنا، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با وزیران آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و نمایندگان وزارت اطلاعات درباره مساله مسمومیت دانش‌آموزان دختر در قم، بروجرد و چند شهر دیگر، گفت: براساس پیگیری‌های صورت گرفته از جانب نمایندگان و اعزام گروهی از نمایندگان مجلس به قم، و نتیجه آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که گاز ان. ۲ (N۲) در سم منتشر شده در مدارس وجود داشته است.

 

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سم کشف شده دارای دو ویژگی است، گفت: این سم بلافاصله در بدن از بین خواهد رفت و به صورت ترکیبی و تلفیقی بوده و به همین دلیل تشخیص آن دشوار است.

 

وی یادآور شد: این نتایج براساس بررسی‌های ۳۰ متخصص وزارت بهداشت به دست آمده، البته ممکن است در مواردی اضطراب نیز علائم مبتلایان را تشدید کرده باشد.

 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در کشور ما اولین بار این پدیده در قم و سپس در بروجرد دیده شده است.

 

منادی سفیدان تصریح کرد: کمیسیون آموزش هفته آینده نشست دیگری با حضور دستگاه‌های امنیتی برگزار خواهد کرد تا مشخص شود که عامل پشت پرده این ماجرا چه کسانی هستند؛ برداشت‌ها حاکی از این است که دشمن پشت این حرکت است.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: قطعاً با توجه به تعداد محدود موارد پیش آمده، نباید نسبت به تعطیلی مدارس اقدام کرد اما اینکه جریانی پشت این ماجرا باشد، بسیار خطرناک است که شورای امنیت کشور باید بررسی‌های خود را در این رابطه به جمع‌بندی برساند و به مردم و نمایندگان اعلام کند.

 

وی یادآور شد: براساس گزارش وزارت بهداشت، دُز سم منتشر شده بسیار پایین بوده و خانواده‌ها مطمئن باشند این موضوع به صورت جدی پیگیری می‌شود و خوشبختانه هیچ فوتی براثر این مسمومیت نداشته‌ایم.

 

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: هفته آینده رئیس شورای امنیت کشور و دستگاه‌های امنیتی دعوت شده‌اند تا نتایج بررسی‌های خود در این رابطه را بیان کنند.

 

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی