شما اینجا هستید
اجتماعی » چرا باید ۴۳درصد از تصادفی‌ها در بیمارستان جان دهند؟!

به گزارش پایگاه خبری شعاع مشرق، به نقل از تسنیم،  یکی از مواردی که پلیس راهور درباره آن بارها متذکر شده است، بحث مجهز نبودن برخی از بیمارستانها به بخش «تروما» است. تروما به بخشی از بیمارستان‌ها گفته می‌شود که در آن به بیماران اورژانسی یا تصادفی خدماتی در راستای تشخیص اولیه و صحیح بیماری یا آسیب وارده ارائه داده می‌شود،

همین عامل باعث شده است درصد قابل‌توجهی از افراد سانحه‌دیده در تصادفات جاده‌ای پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست بدهند!

سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: ۴۳ درصد از فوتی‌های تصادفات، در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند و آن هم به این دلیل است که برخی از بیمارستان‌ها به بخش «تروما» مجهز نیستند!
گزارش‌های مأموران بیمه نیز این موضوع را تأیید کرده است. به‌گفته آن‌ها، اکثر تصادفی‌ها در بیمارستان، به‌دلیل خونریزی داخلی یا ضربه به سر (عدم‌تشخیص این موضوع توسط بیمارستان)، جان خود را از دست می‌دهند.

لزوم توجه به سهم تقصیر خودروسازان و وزارت راه در تصادفات/ خودروسازان هم باید دیه پرداخت کنند

عدم‌توجه به «تکمیل و بروزرسانی تجهیزات بیمارستانی توسط وزارت بهداشت» به‌ویژه در بخش مربوط به تروما در حالی است که به‌گفته سردار هادیانفر، وزارت بهداشت سالانه ۱۰هزار میلیارد تومان بابت رسیدگی به مصدومان تصادفات دریافت می‌کند تا بهترین خدمات را بدون دریافت هزینه به آن‌ها ارائه دهد.

لازم به ذکر است بخش عمده‌ای از فوتی‌های تصادف، در صحنه تصادف، جان خود را از دست می‌دهند؛ آمارها نشان می‌دهد ۵۱ درصد فوتی‌ها در صحنه و ۶ درصد حین انتقال مصدوم به بیمارستان و ۴۳ درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

«ناایمن‌بودن خودروهای تولید داخل» عامل اصلی مرگ سرنشینان خودرو در تصادفات جاده‌ای!

به‌گفته مسئولان فراجا، ناایمن‌بودن «خودروها» و «نقاط حادثه‌خیز» دو دلیل اصلی است که هنگام تصادفات، منجر به فوت سرنشینان خودرو می‌شود البته نکته‌ای که نباید از آن غفلت کرد این است که از میان این دو دلیلی که مرگ سرنشینان خودرو را رقم می‌زند، عامل «ناایمن‌بودن خودروهای تولید داخل» نقشی بسیار پررنگ‌تر را دارد چرا که در صورت ایمن‌بودن خودرو حتی اگر مسیری جزء نقاط حادثه‌خیز محسوب و منجر به سانحه برای خودرو شود، ایمنی خودرو به‌تنهایی می‌تواند مانع از مرگ سرنشینان خودروی سانحه‌دیده شود.

البته جان‌باختن ۶ درصد از مصدومان تصادفات در حین انتقال به بیمارستان‌ها هم نکته حائز اهمیتی است که با تأمین بالگرد (از سوی وزارت بهداشت، اورژانس و دیگر بخش‌های مربوطه) می‌توان این عدد را کاهش داد، چراکه اغلب این مصدومان به‌خاطر دیر رسیدن به مراکز درمانی (طولانی بودن دسترسی به مراکز درمانی در جاده‌های طولانی) جان خود را از دست می‌دهند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی