شما اینجا هستید
اجتماعی » دکتر سید شمس شفیعی: منابع مالی اجرای هشت پروژه طرح میثاق در رشت وجود دارد

دکتر شفیعی در نود و دومین جلسه شورا با اشاره به اینکه جسته و گریخته در فضای مجازی پیرامون هشت پروژه شهر رشت صحبت های مطرح می شود اظهار کرد: برخی ها معتقدند که به لحاط مالی شهرداری توانایی اجرای این پروژه ها را ندارد و بنده تاکید می کنم که منابع لازم به منظور اجرای پروژه ها وجود دارد.
  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه برخی از اعتبارات این پروژه از منابع ملی تامین می شود افزود: بخشی از این اعتبارات از محل کمیسیون ماده پنج تامین می شود و باید بگویم که برخی از املاک در سطح شهر از جمله زمین های فرهنگیان و .. تعیین عوارض شده اند و متاسفانه در کمیسیون ماده پنج مدتهاست که بلاتکلیف و متوقف شده اند.
  وی با تاکید به اینکه برای هشت پروژه یک هزار میلیارد تومان برآورد هزینه شده است بیان کرد: در این موارد قصوری از سوی شورا و شهرداری وجود ندارد و برای رفع مشکلات مالی به تعامل کمیسیون ماده پنج نیازمند هستیم و انتظار داریم استاندار گیلان و معاون عمرانی استانداری در این باره حمایت لازم را داشته باشند.
  عضو شورای رشت با اشاره به اینکه از شهردار رشت به منظوربه مناقصه رساندن چهار پروژه از مجموع هشت پروژه تشکر می کنم افزود: شورا و شهرداری رشت تمام تلاششان را برای اجرای این پروژه ها به کار گرفته اند و پیمانکارانی که صدای بنده را می شنوند باید در این باره نیز اقدامات لازم را انجام دهند.
  شفیعی با بیان اینکه اصلاحیه برخی از مفاد تامین اجتماعی پیرامون ساخت و ساز نیز در مجلس در دست بررسی است تصریح کرد: تامین اجتماعی بابت احداث بنا از پیمانکاران و سازندگان مبالغی را دریافت می کرد که در سال جاری شاهد افزایش هنگفت این مبلغ بودیم که با ورود مجلس شورای اسلامی به زودی در این باره اصلاحیه ای صادر می شود.
  وی به برخی از اقدامات در جریان صدور پروانه ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: برخی از افراد نسبت به پرداخت عوارض خود پیرامون ساخت و ساز اقدام کرده اند و شهرداری نیز موظف است در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به صدور پروانه ساخت و ساز اقدام شود و امیدوارم با چنین اقداماتی رفاه حال بیشتر شهروندان را شاهد باشیم‌.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی