شما اینجا هستید
سیاسی » آقای قاضی زاده پول بیت المال را برگردانید / از خانواده شهدا و ایثارگران عذرخواهی کنید

در آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیدای پوششی و انصرافی و رئیس بنیاد شهید کشور برای سخنرانی در جمع حامیان سعید جلیلی، به رشت سفر می‌کند.

قاضی‌زاده که پس از تکذیب‌های فراوان، در آخرین روزهای انتخابات و پس از استفاده از امکانات تبلیغاتی صداوسیما و حیف و میل بیت‌المال، از رقابت‌های انتخاباتی انصراف داده است، به کاندیدای پوششی معروف شده است که حرف‌ها و اظهاراتش دیگر تقریبا در میان هیچکس، اعتباری ندارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در حالی امروز در اجتماع حامیان جلیلی و جبهه انقلاب شرکت می‌کند که در مدت قریب به سه سال حضور در این مسند و سه سفر کوتاهی که به گیلان داشته است، هیچ‌گاه به‌جز یک‌بار آن هم به صورت محدود، دیدار مردمی به این شکل وسیع نداشته است؛ شاید این انتخابات توفیق اجباری باشد که برای یک بار هم که شده، خانواده شهدا و ایثارگران بتوانند در شکلی گسترده و از نزدیک تصویری از رئیس بنیاد شهید ببینند و صدای خود را به سختی، به گوش قاضی زاده هاشمی برسانند.

اگر به پای دردِ دل خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران گیلان و حتی سراسر کشور بنشینیم، موج نارضایتی و گلایه‌مندی از عملکرد معاون رئیس جمهور نشان می‌دهد که برخلاف ادعاهای قاضی‌زاده، باید با ذره‌بین به‌دنبال اقدامات مثبت در دوران ریاست وی در بنیاد شهید بگردیم.

به عنوان مثال در بحث واردات خودروی جانبازان و ایثارگران که علی‌رغم تبلیغات گسترده و مصاحبه‌های متعدد که منجر به ایجاد جو منفی که نسبت به جامعه ایثارگری شد، هیچ خودرویی تاکنون نه وارد شده و نه به ایثارگران واگذار شده است.

منفعل بودن آقای قاضی زاده نسبت به بحث غرامت ایثارگران و دستور برخوردهای تند با ایثارگران متقاضی مدارک، عدم پیگیری و کنار گذاشته شدن تفاهم نامه‌های منعقده در دوران رئیس پیشین بنیاد شهید در خصوص مسکن و زمین ایثارگران در استان‌ها، تغییر ساختار منابع انسانی بنیاد بدون مطالعه و کار کارشناسی، قطع حقوق برخی ایثارگران، فروش املاک متعدد بنیاد جهت پرداخت بدهی ها و بهره برداری از هتل لوکس پنج ستاره آفتاب هشتم در مشهد که بعد از دو سال از افتتاح هیچ ایثارگری اجازه استفاده از آن را ندارد و فقط در اختیار مهمانان خارجی است و موارد متعدد دیگر از جمله عوامل نارضایتی خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران است که سبب شده تا به اعتقاد کارشناسان و صاحب‌نظران، دوران مدیریت قاضی‌زاده هاشمی به یکی از ضعیف‌ترین دوران مدیریتی در ۱۸ سال اخیر در بنیاد شهید بدل شود.

شاید همه این نارضایتی‌ها از قاضی‌زاده نشان دهد که حمایت و سخنرانی‌های وی بیش‌ از آن که به نفع جلیلی باشد، به نفع مسعود پزشکیان خواهد بود؛ وقتی که مردم می‌بینند کسی که مدعی است از ۶ سالگی اعلامیه‌های انقلاب را پخش می‌کرده است اما ابایی از حیف و میل میلیاردها تومان سرمایه بیت ‌المال برای مطرح کردن خود در تبلیغات انتخاباتی تلویزیونی و پوشش علنی کاندیدای اصلی جناح خود را ندارد، به همه گفته‌ها و رفتارهای وی بی‌اعتماد می‌شوند.

آقای قاضی زاده بهتر نیست به جای دوره افتادن در شهرها و استان‌های مختلف، به فکر برگرداندن صدها میلیارد هزینه‌‌ای که صداوسیما از پول بیت المال برای تبلیغ شما در مناظره‌های تلویزیونی انجام داده است، باشید؟ تصور نمی‌کنید که این حق الناس بر گردن شماست؟ آخرت خود را به دنیا نفروشید!

جالب توجه است در حالی که قاضی زاده در طول این انتخابات تاکنون در مرخصی به سر می‌برد و با عدم تعیین سرپرست، بنیاد شهید را عملا به امان خدا واگذار کرده است، آب از آب تکان نخورده و به نظر می‌رسد بود و نبود جناب رئیس، تاثیری در فعالیت‌های این سازمان ندارد.

در پایان، جناب قاضی زاده هاشمی را به توجه در کلام امیرالمومنین (ع) دعوت می‌کنیم: «أُوصِیکُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ»
آقای قاضی زاده تا دیر نشده، همین امروز و در ورزشگاه عضدی رشت، تقوای الهی پیشه کنید، از مردم، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران عذرخواهی کنید، پاسخگوی ابهامات باشید و پول بیت المال را برگردانید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی