شما اینجا هستید
اخبار اصلی » هوشمندسازی بیمارستان‌ها با محصول ایرانی

یک شرکت ایرانی موفق به طراحی سیستمی مبنی بر اینترنت اشیا برای هوشمندسازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با استفاده از تکنولوژی RTLS شده است.

«امیر رضا مساحی خالقی» مدیرعامل این شرکت گفت: سیستم هوشمندسازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با نام تجاری BDD SYSTEMS برای افزایش راندمان کاری و میزان رضایتمندی بیماران طراحی شده است. وی بیان کرد: بر اساس گزارش‌های تهیه شده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پرسنل خوبی دارند اما با مراجعه به بیمارستان‌ها دیده شده که هم دغدغه از سوی بیمارستان و هم بیمار وجود دارد و با سیستم بهینه که همه انتظار دارند فاصله است.

وی گفت: با طراحی این سیستم در نظر داریم مدیریت کارآمدتر منابع، صرفه‌جویی در زمان و هزینه بیمارستان و نیز رضایت بیمار تأمین شود، لذا محصول اولیه این شرکت در بیمارستان پارس به عنوان تست در حال انجام است و امیدمان می‌رود که به زودی بتوانیم این محصول را در دیگر بیمارستان‌ها به عنوان محصول نهایی ارائه دهیم.

مساحی خالقی افزود: در کل این سیستم به دو بخش تقسیم می‌شود، بخش نخست به صورتreal time می‌توانید بر روی گوشی موبایل و توسط اپلیکیشنی که وجود دارد افراد و اشیا را در داخل بیمارستان رصد کنید و این به بالا رفتن سرعت عملکرد بیمارستان کمک می‌کند و از سوی دیگر یک سری گزارش‌ها را می‌توان تهیه کرد که بر اساس آن می‌توان تعیین کرد که آیا گردش و روشی که مد نظر مدیریت بیمارستان و سوپروایزرهای بیمارستان بوده اجرا شده یا نه و علت اینکه با ایده آل فاصله داشته چه بوده است.

وی بیان کرد: در بیمارستان‌ها پرسنل به دنبال برخی تجهیزات می‌گردند و می‌خواهند ببینند که آن تجهیزات دقیقاً کجا هستند، با استفاده از این سیستم و با کمک سنسورهایی که بر روی تجهیزات قرار می‌دهیم می‌توانند تشخیص دهند که دقیقاً تجهیزات و دستگاه در کدام طبقه و کدام اتاق قراردارد و آیا در حال استفاده کردن یا آزاد است و می‌توانند به بخش‌های دیگر منتقل کنند.

مساحی خالقی افزود: در ساعات شب پرستاران باید به اتاق بیماران سرکشی داشته باشند. براساس گزارش‌هایی که از طریق این سیستم می‌توان گرفت، می‌توان وضعیت اتاق را رصد کرد آیا اتاقی بوده که پرستاران فراموش کرده اند به آن مراجعه کنند، سیستم براساس آلارم مشخص می‌کند که ظرف چه مدتی به اتاق جهت سرکشی مراجعه نشده است.

وی گفت: بیمارستان‌ها با استفاده از این روش می‌توانند هم در هزینه‌ها و هم زمان صرفه جویی کنند و نیز راندمان کارایی خود را افزایش دهند.

مساحی خالقی اضافه کرد: بخشی از کاربری این سیستم مربوط به راندمان کاری و رضایت است، اما بخشی مربوط به بیماری عفونی داخل بیمارستان هست، با استفاده از این سیستم real time می‌توان دید که چه کسانی به چه بخش‌هایی مراجعه می‌کنند و اگر اتفاقی در بیمارستان پیش بیاید به راحتی می‌توانیم ببینیم که چه کسانی به اتاق مراجعه کردند و چه کسانی در آن اتاق بودند.

مدیر عامل این شرکت ادامه داد: در بخش راندمان کاری، با استفاده از جمع آوری داده‌ها و آنالیز آنها می‌توانیم راهکارهایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بدهیم که باعث می‌شود مسائل و امور خود را بر اساس تصمیم داده محور انجام دهند.

وی یادآور شد: الان در مرحله تست این سامانه هستیم. در این مرحله در یکی از بخش‌های بیمارستان پارس با ۱۰ اتاق تست در حال انجام است، در واقع تعدادی از پرستارها و تجهیزات بیمارستان را به دستگاهمان وصل کردیم، در این سیستم، یک مجموعه سنسور دیده شده که از طریق این سنسورها یک سری اطلاعات دانش مکانی فرستاده شده و دریافت می‌شود، به طور ریل تایم می‌توانید ببینید که هر شخصی در بیمارستان کجا هست و می‌توان گزارش‌ها به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه تهیه کرد و در اختیار مدیریت بیمارستان قرار داد.

مساحی خالقی در بخش دیگری گفت: این سیستم این توانایی را نیز دارد که تمام اطلاعات پزشکی بیماران را از قبیل نتایج آزمایش‌ها در اختیار پزشک چه در داخل بیمارستان و چه در خانه قرار دهد، الان برخی اطلاعات بیماران از قبیل عکس رادیوگرافی از طریق مسنجرها و پیام‌رسان‌ها در اختیار پزشک قرار داده می‌شود در صورتی که اینها به لحاظ فنی مشکل دارد، باید سیستم کاملاً مجزا باشد و بتوانند در داخل خانه نیز اطلاعات تصویری بیمار را ببینند.

وی گفت: یک بخش این سیستم اطلاعات جغرافیایی و لوکیشنی است و یک بخش دیگر مربوط به آزمایش‌ها و پرونده پزشکی بیمار است، بخش دوم آن نیز طراحی و توسعه داده شده است که در آینده بر روی آن کار خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی