شما اینجا هستید
اخبار اصلی » جدیت شهرداری رشت برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نمونه هایی از برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز این هفته در منطقه یک و چهار گزارش شده است.

بر پایه این گزارش شهرداری رشت در اطلاعیه ای به آگاهی شهروندان گرامی رشت رسانده که به استناد ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر و حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان سازی از شهرداری پروانه اخذ نمایند.

همچنین اعلام شده که با توجه به اینکه هر گونه ساخت و ساز بدون پروانه ساختمانی خلاف مقررات است و باعث تضییع حقوق سایر شهروندان می شود بنابر این شهرداری رشت در راستای وظیفه ذاتی و اختیارات قانونی خود ضمن برخورد قانونی و قاطع از ساخت و ساز غیرمجاز و بدون پروانه ساختمانی در زمین های محصور و غیر محصور جلوگیری به عمل می آورد.

شهرداری رشت همچنین تاکید کرده است که در اجرای قوانین مربوطه در صورت مشاهده تخلف در ساخت و ساز راساً نسبت به جمع آوری مصالح ساختمانی و قلع و قمع بنا اقدام خواهد نمود و مسئولیت هر گونه خسارت به ساختمان های همجوار چه در مرحله ساخت و چه در مرحله قلع و قمع متوجه فرد متخلف خواهد بود.

شهرداری رشت در پایان از شهروندان فهیم رشت تقاضا نموده است برای صیانت از حقوق خود و عامه شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف ساختمانی و یا تصرف عدوانی موضوع را سریعاً از طریق سامانه ۱۳۷ به اطلاع شهرداری رشت برسانند تا نسبت به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیر اصولی گرفته شود.

گفتنی اینکه در آخرین نمونه های برخورد شهرداری رشت با ساخت و سازهای غیرمجاز این هفته در محدوده شهرداری منطقه یک از ورود مصالح ساختمانی در محله بهارستان جلوگیری گردیده، همچنین جلوی ساخت و ساز غیر اصولی در حسین آباد، کوچه وحدت، کوی حسینی و پشت بیمارستان پارس گرفته شده است.

شهرداریهای مناطق پنجگانه رشت به طور ویژه با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده فعالیت خود اقدامات قانونی را برای جلوگیری و قلع و قمع به طور جدی و قاطع انجام می دهند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی