شما اینجا هستید
اجتماعی » سکان آرامش این روزهاى رشت در دست کیست؟!

آرامش حاکم بر جو مدیریت شهری، حاکی از تشکیل اجتماعی یکدست و همگون از اعضای شورای شهر است.

هنوز چند ماه باقی است تا شورای پنجم شهر رشت عمر یک ساله خود را به سر برد، اما آرامش حاکم بر جو مدیریت شهری، حاکی از تشکیل اجتماعی یکدست و همگون از اعضای شورای شهر است. شاید این دوره را بتوان یکدست ترین شورایی دانست که به دور از حاشیه پردازی و تشتت آرا به کار خود مشغول است. به نظر می رسد در این دوره، مردم با انتخاب افرادی از طیف های گوناگون توانستند هارمونی مؤثری را در صحن شورا پدید آورند.

‎برهیچ کس پوشیده نیست که عملکرد شورای شهر، عملکردی مشارکتی و جمعی است که خروجی آن می بایست به نفع شهر و شهروندان باشد؛ در این دوره ابتدا با انتخاب شهردار بی حاشیه ای که به انجام وظایف شهرداری اش اشراف کامل دارد، جو آرامی بر کل سیستم شهرداری حاکم شد که نتیجه آن تمرکز بر انجام خدمات شهر، به دور از تشنج های ناشی از نگرانی عزل و نصب های پی در پی به واسطه دوهزار ابلاغ پرسنلی (در دوره قبل) و در نهایت ایجاد امنیت خاطر برای کارکنان و پیشبرد اهداف کلانِ شهر بود
‎می دانیم که تعامل شورا و شهرداری در مقیاس شهر، به مثابه قوه مقننه و مجریه در حاکمیت کشور است، از این روی شهردار موظف به اجرای مصوبات شورا و ارجح دانستن آن بر اهداف فردی است، به همین خاطر شهردار مجرب رشت به دنبال اولویت بندى شوراى شهر، پرداخت معوقات و به روز شدن پرداخت دستمزد پرسنل، پاکبانان و آتش نشانان که قبلاً با چندین ماه تأخیر پرداخت می شد و تخصیص بودجه براى پرداخت بخش عمده اى از بدهى هاى شهردارى را به انجام رساند. در همین راستا می توان اخبار حاکى از صدور دستورات بالادستى در خصوص امور زیربنایى شهر، نظیر ابتیاع سیستم زباله سوز را نیز به فال نیک گرفت.
اقدام نوآورانه این دوره از شوراى شهر با عنوان “میز خدمت” در مساجد محلات که با هدف بررسى و رفع مشکلات مردم ایجاد شده، همزمان با تشکیل “اتاق ایده” و “اتاق شهروند” براى رسیدن به شهرى ایده آل نوید تبدیل شدن رشت به شهرى بهتر و آنچه که درخور شهروندان آن است را می دهد.
با این تفاسیر مى توان نتیجه گرفت که تدوین “سند راهبردى شوراى شهر رشت” نیز اقدامى دیگر براى رساندن رشت به پارامترهاى “شهر ایده آل” است که نشان از توانمندى مدیریت شهرى که رییس شوراى شهر در رأس آن قرار گرفته، دارد؛ بنابراین آیا نمی توان آرامش موجود در شهر رشت را ناشى از داریت او دانست؟…

یادداشت: فروغ حداد

شعاع مشرق: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی