شما اینجا هستید
اخبار اصلی » ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی ادارات

نقش روابط عمومی ادارات در کارآمدی سازمان، شفافیت و سلامت اداری، حفظ و توسعه ارتباطات انسانی، بسیار تاثیر گذار است.

روابط عمومی، رویکردی انسانی برای شناسایی، انتخاب، ایجاد و تقویت و حفظ روابطی سازگار، ماندگار، سازنده با مخاطبان گوناگون به ویژه مشتریان مهم و کلیدی بر اساس دستاوردهای بیشتر و بهتر است.

امروزه برای حرکت در مسیر روابط عمومی کارآمد باید همزمان به نگرش ارتباطی، مهارت ارتباط سازمانی و سواد رسانه ای توجه کرد. همچنین همزمان باید به نقش های ارتباطی، اطلاعاتی و تصمیم گیری روابط عمومی توجه مبذول داشت‌.

روابط عمومی کارآمد نیازمند ارتقای دانش روابط عمومی، اعتماد سازی اخلاق حرفه ای، تولید محتوای تاثیر گذار و رفع چالش های ساختاری ادارات، آموزشی، نیروی متخصص حرفه ای و رفع چالش فرهنگی است.

نا آشنایی برخی مدیران با حرفه روابط عمومی، مطالبه گر نبودن مسئولان و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی و مسلح نبودن صاحبان این حرفه به علم روز از دیگر چالش هاست.

روابط عمومی، آن دارایی نامشهود سازمان است که بایستی در جهت رضایت آفرینی، ارزش آفرینی، حرکت آفرینی، تیم آفرینی، بینش آفرینی و شوق آفرینی حرکت کند.

ودر پایان به قول استادی: روابط عمومی، دیدن نادیده‌ها و شنیدن ناشنیده‌هاست، مدیریت کلمات و احساسات است که وظیفه خطیری چون مسئولیت اجتماعی برعهده دارد.

 

یادداشت: مرتضی عالم

 

شعاع مشرق: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

شعاع مشرق | پایگاه خبری تحلیلی